b_300_0_16777215_00_images_1478.jpgجناب آقای احسان پوررشنو مدیرکل برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری در جلسه کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری های مدیریتی به شرح اقدامات شاخص دفتر در سال ۱۴۰۲، پرداختند:

  • کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش در بین استانداری های سراسر کشور

در راستای ارزیابی فعالیت های پژوهشی یکساله استانداری، دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری و با در نظر گرفتن حساسیت موضوع بمنظور ترویج فرهنگ پژوهش، اقدام به تدوین مستندات پژوهشی استانداری در قالب دستاوردهای پژوهشی ابلاغی وزارت کشور نمود . بر اساس ارزیابی صورت گرفته در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از فناوران و نوآوران کشور ، استانداری لرستان در بین سه استانداری برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری قرار گرفت.

 

  • کسب رتبه ممتاز در حوزه مدیریت دانش در بین استانداری های سراسر کشور

نظر به عملکرد مثبت و بر اساس شاخص های ابلاغی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور ، استانداری لرستان در بین استانداری های سراسر کشور موفق به کسب رتبه ممتاز در حوزه مدیریت دانش در سال ۱۴۰۲گردید.

 

  • برگزاری دوره آموزشی تخصصی، مدیریتی و عمومی به میزان ۴۰۰۰۰ نفر ساعت

دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری در راستای وظایف ذاتی خود در سال ۱۴۰۲ اقدام به برگزاری بیش از ۴۰۰۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی، مدیریتی و عمومی جهت کارشناسان و مدیران مجموعه استانداری و فرمانداری های تابعه نمود.

 

  • برگزاری دوره آموزشی جهت عوامل اجرایی انتخابات به میزان ۱۶۰۰۰ نفر ساعت

دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری در راستای وظایف ذاتی خود در سال ۱۴۰۲ اقدام به برگزاری بیش از ۱۶۰۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی جهت عوامل اجرایی انتخابات نمود.

 

  • شناسایی و رتبه بندی مخاطرات استان لرستان با محوریت طرح تجربه نگاری و شناسایی منابع دانشی مدیریت بحران

شناسایی و رتبه بندی مخاطرات استان لرستان با محوریت طرح تجربه نگاری و شناسایی منابع دانشی مدیریت بحران به عنوان یک فعالیت کلیدی در راستای تعریف اقدامات پیشران بهره‌وری صورت پذیرفت.

 

  • رشد ۳۰۸ درصدی اعتبارت تملک دارایی های سرمایه ای خرید تجهیزات اطلاعات و ارتباطات استانداری

پیگیری در خصوص افزایش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانداری و فرمانداری های تابعه از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  منجر به رشد ۳۰۸ درصدی اعتبارت تملک دارایی های سرمایه ای خرید تجهیزات اطلاعات و ارتباطات استانداری لرستان در سال ۱۴۰۲ گردید.

 

  • رشد ۲۶ درصدی اعتبارات هزینه ای استانداری در سال ۱۴۰۲

پیگیری در خصوص افزایش اعتبارات هزینه ای استانداری و فرمانداری های تابعه از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  مبادله موافقتنامه ها و اخذ تخصیص آنها صورت پذیرفت.

 

 

  • ا یجاد و اختصاص ۲۷ پست به فرمانداری و بخشداری های تازه تاسیس

پست های بلاتصدی استانداری لرستان به فرمانداری معمولان و بخشداری های تابعه و بخشداری بالاگریوه و فرمانداری ویژه شهرستان الیگودرز اختصاص یافت.

 

 

  • ارتقاء ساختار فرمانداری الیگودرز به فرمانداری ویژه

پیگیری مکرر جهت ارتقا ساختار فرمانداری الیگودرز به فرمانداری ویژه از طریق وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفت.

 

  • برای اولین بار در کشور تهیه، تدوین و چاپ کتاب نمای دانشی مدیریت و ساختار استانداری

"کتاب نمای دانشی مدیریت و ساختار استانداری" ضمن ارائه نمودار ساختار راهبری و اجرایی مدیریت دانش، هر یک از نقش ها، وظایف و اختیاراتی که در چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش وزارت کشور و استانداری تعیین شده را به تفصیل بیان می نماید. این کتاب در سال ۱۴۰۲ در دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری تهیه، تدوین و چاپ گردید.

 

  • انتخاب استانداری لرستان به عنوان راهبر طرح کشوری " استخراج و تدوین نمای دانشی ساختار و تشکیلات استانداری های سراسر کشور" :

با توجه به اهمیت و فوریت شناسایی و مستندسازی منابع دانشی و ایجاد بانک های اطلاعاتی و با توجه به نقش آفرینی دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری در پیشبرد اهداف پروژه مدیت دانش، استانداری لرستان به عنوان راهبر و متولی طرح کشوری " استخراج و تدوین نمای دانشی ساختار و تشکیلات استانداری های سراسر کشور" انتخاب گردید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید