b_300_0_16777215_00_images_photo_--_--.jpg

 

استاندار لرستان:

لیبرالیسم یک ایدئولوژی تمامیت‌خواه است / مبنای دولت عدالت و خدمت است

استاندار لرستان گفت: لیبرالیسیم یک ایدئولوژی تمامیت‌خواه است که ظاهر آن آزادی و آزادی‌خواهی است و عدالت در اسلام با عدالت در مدل حکومتی سوسیالیسم و لیبرالیسم تفاوت عمیق معنایی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار عصر پنج‌شنبه  نوزدهم مرداد ۱۴۰۲،  در «دوره آموزشی حکمرانی» مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ویژه مدیران استان لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به پیشینه‌ای از مدل‌های حکمرانی گفت: لیبرالیسیم یک ایدئولوژی تمامیت‌خواه است که ظاهر آن آزادی و آزادی‌خواهی است؛ اما در باطن چیزی برای غیر خود را نمی‌پذیرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه لیبرالیسم همواره با تناقض همراه است، عنوان کرد: زمانی که لیبرالیسم مطرح می‌شود در ابتدا دستگاهی که  بیشترین طرز تفکر را در استخدام خود قرار می‌دهند نظام سلطه و سرمایه‌داری است و اگر مکاتب دیگر با آنها همراه نشوند، مورد هتک حرمت و جسارت قرار خواهند گرفت.

وی اساس تفکر لیبرالیسم را قدرت، اقتصاد آزاد، ثروت عنوان کرد و افزود: هرجا این تفکر مورد خدشه قرار بگیرد نتیجه آن تکفیر و معدوم شدن است.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مکتب ادعایی در مبنا به غیر خود ندارد و کاملا مادی است، افزود: انسان زمانی به غیر خود اعتقاد پیدا می‌کند که از چارچوب‌های مادی خارج شود و عدالت در اسلام با عدالت در مدل حکومتی سوسیالیسم و لیبرالیسم تفاوت عمیق معنایی دارد.

زیویار مکتب امام حسین (ع)، را مکتب ظلم‌ستیزی، نفی ظالم و مکتب زیر بار ذلت نرفتن عنوان کرد و افزود: در دوره کنونی نیز مکتب شهید سلیمانی خارج از محاسبات مادی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه اساس تفکر مکتب لیبرالیسم مادی است افزود: به عنوان مثال هنگام مواجه با بحران‌ها در کشورهای پیرو این مکاتب مشاهده می‌کنیم به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند و این درحالی است که در حکمرانی اسلامی عکس قضیه صادق است و در زمان سیل، زلزله همه کمک می‌کنند و حتی به ارائه مدل می‌پردازیم. 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نیز متوقف در محاسبات خود نیست افزود: دولت اساس کار اعتبارات عمرانی خود را به کارهای ناتمام و ناقصی که از قبل شروع شده‌اند از یک سال پیش از دولت و تا سی سال قبل از اینکه دولت سیزدهم  استقرار پیدا کند قرار داده است.

زیویار ادامه داد: مبنای دولت، عدالت و هدف آن خدمت است، نمی‌خواهد به نام خود یا دیگری کاری صورت گیرد و ۹۰ درصد اعتبارات عمرانی ما به این موضوعات اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه جوان گرایی این دولت قابل مقایسه با دولت قبل نیست افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد و مولدسازی نیز نوعی عدالت محسوب می‌شود و با توجه به اینکه مردم از دستگاه‌های اجرایی ارائه خدمت می‌خواهند مولدسازی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

این دوره با حضور دکتر محمد ناظمی مشاور عالی مدرسه، دکتر موحدی‌ صفت، دکتر بهرامی، دکتر جمشیدیان و دکتر خسروی  اعضای هیات علمی مدرسه عالی شهید بهشتی بعنوان  مدرسان این دوره، جهانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،مدیران ستادی و اجرایی و فرمانداران استان روز پنج‌شنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

b_300_0_16777215_00_images_20230810_144953.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید